lördag, februari 17, 2018

Mitt på blanka förmiddagen...

... sitter jag här ensam i huset. Nåja ensam och ensam, två katter har jag som sällskap innanför väggarna och utanför sitter Hacke och knackar fram larver ur stolpen.

Den äldsta och minstingen for iväg med fadern. Den äldsta skulle stanna i stan och de två övriga skulle iväg till grannstaden. Jag borde fnatta runt som ett jehu och städa innan ekenäsborna anländer. Jag borde också ta hand om det där som ligger under det skrynkliga lakanet. Jag vill ju få det färdigt nån gång och det ska ju städas bort från matbordet i alla fall så...

Men allra, allra först ska jag paketera ett litet paket. Vi ska nämligen iväg på den nästyngstas 29-årskalas. Hipp, hipp, hurra! Enligt uppgift kommer festbordet att vara dukat med bondost och hembakat bröd. Mums! Han kan han minsann.

Ha nu en riktigt skön lördag medan jag njuter av barnens med respektives sällskap.

Inga kommentarer: