torsdag, februari 01, 2018

Kunglig frukost

Det blev inget inlägg igår, ber om ursäkt för det. Men jag orkade helt enkelt inte öppna datorn mera igår kväll då jag kom hem vid 21.30-tiden. Tror ni att jag håller på att bli gammal?
I natt sov jag oroligt, vilket inte hör till mina vanor, men jag gruvar mej lite grann för en arbetsuppgift. Vid halvfemtiden på morgonen, så tände jag golvlampan och läste lite grann innan jag somnade om. Med den påföljd att när dottern och dotterdottern knackade på vår dörr vid niotiden hade jag just slagit upp mina korpgluggar. Så jag blev bokstavligt talat tagen på sängen.

Jag har haft en sån där "halvledig" dag idag och det var riktigt riktigt ljuvligt att ha lilla M här. Och så bortskämda vi är. Den nästyngsta dök upp med ugnsfärska semlor (frallor).

Och ser ni den där blänkande folien där i bakgrunden? Vet ni vad som dolde sig under den? Jo, hans supergoda hemlagade bondost. Ni må tro att vi smorde kråset.

Han hämtade hit två ugnsplåtar med semlor och jag åt så jag fick knip i magen. Det är så gott med ugnsfärskt bröd. Och han fick förstås låna min bil efter detta. Och det betyder att jag inte har kunnat åka in till stan. Den snälla sonen lovade köpa det allra nödvändigaste i matväg åt oss. tur att jag hade lite kontanter i börsen, som jag kunde skicka med honom.

Dottern var också snäll, för hon hämtade en hel plåt med...
... bostonbulle. Så vi fick en riktigt kunglig frukost. Som sagt jag lever ett lyxliv!

Efter en sådan frukost har det gått riktigt bra att få undan kontorsarbete här på datorn och kursförberedelserna blev färdiga i ett nafs. Skönt.

Och ikväll, ikväll är det äntligen stickning på programmet!

Inga kommentarer: