torsdag, februari 21, 2019

Vems spår?

Idag är det underbart sportlovsväder med sol, lämpligt antal köldgrader och skare! Ljuuvligt!

Idag serverar jag er en gåta:
Vem har gått här? Djuret till vänster eller till höger?

Vilket av djuren har lämnat kvar sina spår i åkern?

En som inte alls lämnade kvar sina spår i snön idag, var Lurvinge. Hon njuter av att kunna gå obehindrat på skaren. Det ger henne bättre jaktmöjligheter.

Ha nu en riktigt bra torsdag, så ska jag försöka samla ihop mej inför eftermiddagens möte. Men först ska jag uppdatera min kalender, så att jag inte missar något viktigt. Det är så lätt att bli bortblandad när tidtabeller ändras.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Så vacker Lurvinge är.

Inge sa...

Tack! Det är hon och väldigt bra på att jaga möss och sorkar. dock inte särskilt intresserad av att vara i famnen, förutom då i sönernas en liten stund.

Anonym sa...

Nå det är ju Lurvinge!! Klart. Hoppas mitt svar kommer äntligen bra fram.

Kramisar härifrån Edevej

Inge sa...

Svaret kom fram, tack. Men nej, Lurvinge har sprungit på skaren utan att lämna minsta lilla spår efter sig!
Kram