fredag, februari 01, 2019

Ett ämbar

Finländarna är tokiga i ämbar (hink eller spann i Sverige). Så fort någonting är på gång delas ämbar ut och finländarna står i en låååååång kö för att få sitt ämbar.

Idag blev jag också frestad när jag speedade runt i mataffären.

Så jag kom hem med ett ämbar fullt av apelsiner! Ämbaren fanns där vid apelsinlådorna och man fick plocka dem fulla med apelsiner alldeles själv!

Nu väntar jag bara på att en garnaffär skulle nappa på den här genialiska idén. Tänk att få plocka ett helt ämbar fullt av garn! Hmmm, kanske en plastkasse ändå skulle vara bättre, för då går det att tränga in massor av nystan. Plast är förstås inte bra för miljön...

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredagskväll.
Vi får snart bastugäster och jag har inte bakat någonting ännu. Å andra sidan är dom nu just i stan och äter, så knappast orkar dom med bakverk.

Inga kommentarer: