söndag, februari 24, 2019

Skrapukalas

Idag har vi haft skrapukalas här hos oss, alltså en dagen-efter-fest. Svägerskan med sambo anlände och våra kakor minskade till all tur. Dock blev det inte direkt något tabberas, för det finns fortfarande kvar kakor. Det var i varje fall trevligt att träffas. Trots att vi inte bor så långt ifrån varandra vill det ändå bli långa mellanrum mellan gångerna vi ses.

Fastän det inte alls var min födelsedag igår, så fick jag ändå fina gåvor, värdinnegåvor:

En bukett tulpaner och en påse hallonbåtar. Precis vad jag behöver! Stort TACK!

Igår då lilla M skulle iväg hemåt, så var hon inte alls pigg på det:
- Nä, sa hon mycket bestämt och det hjälpte inte att föräldrarna stod färdigt påklädda och vinkade hej, hej. Lilla M ville fortsätta att leka med morbror B. Efter lite lock och pock sade hon:
- Nasse me.
Sedan tog hon honom i famnen och protesterade inte då vinterkängor och rock kläddes på. Så dit for Nasse! Han liksom övergav mej, så där bara! Men lilla M har tagit väl hand om honom idag, så det ska nog ordna sig. Jag får krama om morfar i huset istället för Nasse!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön söndagskväll och bra start på inkommande vecka.

Inga kommentarer: