söndag, februari 17, 2019

Ett givande veckoslut

Fastän det ännu är flera timmar kvar av veckoslutet, så kan jag redan nu konstatera att det var ett givande veckoslut! Det finns inget härligare än stickläger med ivriga deltagare. Stickerskor, som delar med sig av både livserfarenhet och handarbetstips. Jag har inte skrattat så här hjärtligt sedan det hemska hände, så sticklägret fungerade som terapi för mej. Tack till alla som medverkade. Det här gör vi om, inte sant?

Igår funderade jag ju på att lägga upp en ny magic-loop stickning. Men det blev inte så, för jag hittade inte tillräckligt lång rundsticka i rätt grovlek. Tänk att det alltid fattas verktyg!

Det blev en vante med indisk tumkil istället! Det här tror jag mig kunna från förut, men jag råkade ha rätt verktyg och ett påbörjat nystan, så...

Men nu funderar jag på att fortsätta med någonting helt annat. Tänker ta kål på en UFO från förra året. Förutsatt att jag hittar mönstret, garnet och stickorna!

Önskar er alla en riktigt skön söndagskväll!

Inga kommentarer: