söndag, februari 10, 2019

En sockerbagare här bor i staden...

... hon bakar kakor mest hela dagen. Hon bakar stora, hon bakar små...

Nä, nä, stopp. Jag har inte bakat några små kakor inte. Åh, nej. Jag har endast bakat...

... mockarutor, eller kärleksmums, eller kalla det vad ni vill. Först en plåt...

... och sedan en till. Det är den nästyngsta sonen, som nu tar ut sin julklapp från år 2017! Och visst är det fråga om kärlek då hans mamma satsar sin söndag på att baka åt honom.

Den här ynka lilla biten blev kvar åt mej nu ikväll! Resten av rutorna for iväg till en frys i grannbyn!

Jag fick trösta mej med grönsaken nummer ett här i vårt hus, nämligen...
... lingonsylt! Den här burken fick vi av min hulda moder för en vecka sedan. Och se så oroväckande mycket, som redan har försvunnit från den! Det är morfar i huset som har varit framme!
Ett stort tack till min mamma, som håller oss med sylt när det sinar i vårt eget förråd.

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på inkommande vecka!

Inga kommentarer: