tisdag, maj 14, 2019

Ännu en tisdag

Så är då snart ännu en tisdag till ända. Som vanligt har det gått alltför fort. Jag har lite kvar att greja med här på datorn ännu, så inget stickande mera i kväll för min del. Och nej, ingen eurovisionsschlager semifinal för min del heller. Någonting har hänt med mej, för tidigare skulle jag aldrig ha missat den hypade tv-underhållningen. Tänk om jag håller på att bli gammal? Jag kanske tacklar av vilken dag som helst? Nu förlorar jag ju en gyllene chans att sitta och slötitta och sticka! Men nej, jag orkar bara inte.

Idag har jag igen varit iväg till stickcafé i stan. Tack till stickväninnan B för skjutsen!

Idag slog jag på stort och valde italiensk soda med granatäpplesmak och citronmarängpaj till efterrätt. MUMS!
Senare på eftermiddagen avrundade vi ännu med glass. Då hade en dam redan försvunnit och vi var endast tre kvar. Men det är inte kvantiteten utan kvaliteten, som är det avgörande!

Inga kommentarer: