måndag, maj 27, 2019

Gyllene glans

Idag har vi inte sett så mycket av solen, men vi har kunnat njuta av guldglans i stället!
Och nej, jag såg inte ishockeymatchen igår, vågade helt enkelt inte. Vet att jag skulle ha blivit arg och lessen över allt det onödiga våld som förekommer. Hur många spelare har inte hjärnskakning?
Ni vet väl att bakom varje framgångsrik spelare står det en mamma eller två föräldrar? Oftast är det dock mammorna som bakar och står och säljer.
Sedan gäller det att jobba på och aldrig ge upp!

Jag har jobbat hemifrån idag och det har sina sidor. Skönast är absolut att kunna sjava omkring i sina utslitna paltor med håret på ända utan att man skrämmer slag på någon annan än dubbelmorfar. Svårast med att jobba hemifrån är att låta bli att fastna i datorn och tänka att jag gör ännu lite här och så var det ännu det där och... Mitt i allt är klockan redan över 17 och kvällen ramlar över en.

Vi var en sväng och hälsade på min hulda moder nu på kvällen. Härligt att få träffa henne. 
Maskrosorna lyste gult och glatt längs alla dikesrenar, ikapp med guldmedaljerna!

Bakom vårt hus lyser det också gult...
Men vad de här gula blommorna heter vet jag inte. Vet ni?

Inga kommentarer: