lördag, maj 25, 2019

Doftar så gott

Igår gjorde jag ett sisyfosjobb! Nej, alltså jag städade inte i mitt råddiga hobbyrum, ifall ni nu mot förmodan trodde det. Nej, jag var ganska duktig här framför datorn! Jag skrev in alla nästa läsårs kurser i min digitala kalender. Det ni! Det tog en hel massa tid, för jag var tvungen att dubbelkolla en hel del datum och tider. Det är inte så lätt då jag en gång i månaden ska vara än här och än där. För min del ser kalendern helt okej ut, men jag vågar inte visa den för er. Dubbelmorfar höll nämligen redan på att få ett slaganfall då han fick syn på den. Nu undrar jag faktiskt lite grann om jag skall skriva ut den, så att han också kan hålla lite koll på var jag befinner mej och när. Visserligen brukar jag ha en månadsöversikt på kylskåpsdörren. Men kanske det skulle vara effektivare med veckovis kalender? Han ser ju inget nu när kalendern är digital. Å andra sidan är det nog mest min hulda moder, som har koll på var jag befinner mej när.

Igår regnade det, liksom det gör även idag, så kalenderjobbet var perfekt och verkligen skönt att ha det undan. Idag borde jag fortsätta med datorjobbet, men, men...
Jag vill göra lite andra grejer nu. Hur skulle det vara att till exempel virka en japansk blomma?

Hos oss doftar det så gott. Dubbelmorfar har förärat mej så vackra blommor.
Visst är han romantisk? Ibland alltså...

Önskar er en riktigt skön fortsättning på lördagen, med eller utan VM i ishockey!
Själv ska jag nog rota lite i hobbyrummet och se vad jag hittar för trikågarn där och så grabba tag i virknålen och...

2 kommentarer:

christina sa...

Hej!
Det har varit lite rörigt här med barnbarn på besök osv. Annars hade jag väl gratulerat efter vinsten mot Sverige. Men uppriktigt sagt, det var ett trist svenskt lag. En massa proffs som kom inflygande och inte riktigt visste vad de skulle göra. Och dessutom var det lite kollision i tvn. På dansk tv visade de samtidigt ett matlagningsprogram med finsk mat. Karelska piroger, mmmm.
Men nu; vilken match! grattis till vinsten mot Ryssland!
Annars stickar jag på en tröja i Sisu med ett ok av traktorer. Åtminstone ett barnbarn tycker att det blir fint och det räcker ju!

Hälsningar Christina


Inge sa...

Hej Christina,
Tack för grattisarna! Jag har inte alls vågat se på de där två ishockeymatcherna. Men visst tycker jag att det är härligt att underdogs kommer och tvålar till NHL-miljonärer. Här i Finland rådde en viss besvikelse över att våra NHL-spelare inte kunde/ville/fick komma till VM-turneringen. Men nu tror jag nog att det är glömt för länge sedan. Oberoende om det blir guld eller silver i kväll så har vårt VM-lag varit superduktigt. Och så får vi hoppas på att domarna äntligen är opartiska och också ger utvisningar åt andra än finländarna.
Jag satt och virkade febrilt igår när Kanada och Tjeckien spelade. Kanadensarna hade verkligt fult spel och borde ha fått många fler utvisningar.

Karelska piroger är mums! Med äggsmör blir de riktigt mättande mellanmål eller till frukost eller tillbehör till brunschen eller buffébordet. Smaskens!

Härligt med traktortröja. Jag själv har nu just virkinspiration. Hoppas bara att jag hittar material i mitt "lilla" lager. Nu skulle jag nämligen vilja virka sittunderlag.
Ha en riktigt skön söndag,
hälsar
Inge