onsdag, maj 01, 2019

En tredje ballong

Igår blev ni utan mitt dagliga blogginlägg. Det beror på att det var full rulle från morgon till kväll.
Vi sov som stockar med M igår och vaknade först vid niotiden. Då vi fick vi hojta:
- Moffen, kom hit.
Och dubbelmorfar kom! Det hade nämligen hänt en lite större sak i blöjan, sådant som jag inte ville ha i min säng! Det ordnade sig tack och lov utan större läckage i sängen och M och dubbelmorfar duschade. Håret ville hon dock inte tvätta, så det hoppade vi över.

Resten av dagen gick åt till att delvis sysselsätta M och delvis försöka jobba på datorn. Rena lakan bäddades i dubbelsängen innan det var dags för dagssömnen. Men då blev det kämpigt. M ville inte alls vila och mormor ville alldeles bestämt vila! Till sist somnade M, men särskilt glad var hon inte för hon ville ut och gå.
Efter en liten timme dök lilla A upp med sina föräldrar. Lilla A var på väg hem från BB och skulle hämta storasyster M. Hon å sina sida vaknade, men grät hjärtskärande fastän mamma nu var till handa. Det tog en stund innan hon blev sitt vanliga glada jag. Då tog hon emot en ny ballong av gammelfaster B, som var här på besök. Den här gången var det en hund som snällt tassade på. Hela familjen körde hem till sitt och här blev lugnt och tyst i huset, alldeles för tyst. 

Svägerskan hjälpte till att plocka upp leksakerna och jag gjorde mej i ordning för kvällens begivenhet, nämligen FORK on tour 2.0. De uppträdde bland annat med Jump, en gammal goding. De uppträdde också med Pink's Just give me a reasonShowen var superduper!
Och ja, sedan vid hemkomsten orkade jag bara inte öppna datorn och... ja, så blev det inget inlägg igår.

Idag känns det som om jag ligger efter med allt jobb, som jag hade tänkt göra på datorn. Har gjort en hel del annat, men inte fyllt i min reseräkning och inte förberett nästa veckas föreläsning och inte...
Däremot har jag talat i telefon, whatsappat och besökt min hulda moder med ballong och serpentiner. Och nu ikväll har jag badat bastu.

M besökte torget i sin hemstad på förmiddagen och den här gången fick hon en tredje ballong!
Den här valde hon också själv. Undrar om hon har den med i sängen i natt? Misstänker att hon tycker att den fungerar bra som mjukisdjur! Hoppas att hon, lilla hjärtat, sover gott med eller utan ballong!

Och sova borde dubbelmormor också göra nu!




Inga kommentarer: