torsdag, februari 20, 2020

121 maskor senare

Idag har vi fått rå om gullungarna på förmiddagen och det var riktigt, riktigt härligt. Vi hann vara ute ett litet varv i solen. Dubbelmorfar och M gick till trädgårdslandet och där hittade de persilja, M:s favorit grönsak. Allt som oftast återvände hon till persiljan och tog sig en liten munsbit. Sedan när vi gick in och det var dags för laxsoppa och smörgås ville hon ha persilja i både soppan och på smörgåsen.

När flickorna hade återvänt hem, styrde vi också kosan västerut till grannstaden. Saker till lördagens födelsedagsprojekt skulle plockas upp och en kraschad bärbar återlämnas. Den var/är helt oduglig, alltså elektronikskrot.

Tillbaka till hemstaden, sjukhusbesök, besök i blomsterbutiken och hem via mataffären och dit gick dagen utan att en endaste en maska blev stickad!

I söndags däremot lade jag upp hela 121 maskor och stickade ett helt varv...

... men det här ska jag nog dra upp nu ikväll. Jag behöver ett mönster för att kunna sticka någonting åt en karl! Och vet ni, jag hittar inga trevliga herrmönster. Till min fasa har jag upptäckt hur orättvisa sticktidningarna är mot männen. Massor av tidningar har inte ett endaste ett herrmönster. Vad är det för sätt? Och hur tänker man på redaktionerna?
Nu är det nog dags att männen börja kräva trevliga mönster, så att de får annat än sockor och mössor! Killar, upp till kamp!

Inga kommentarer: