fredag, december 04, 2020

Hemliga julgubben

I onsdags då jag kom hem från min andra tur till stan, plingade det till i min telefon. Jag fick sms om ett paket! Jag hade fått paket av den hemliga julgubben, alltså Secret Santa. Tidigare har jag ju deltagit i den hemliga stickvännen och ett antal andra byten. Men det här var nytt för mej.

Det smått ironiska är att jag var då i onsdags iväg och tog ut ett paket från R-kiosken, datordelar åt sonen. OCH jag småsvor över postbilen som måste parkera så att ena körfältet blockeras. R-kiosken borde vara någonstans där den skulle vara lätt att komma åt och det skulle finnas parkeringsplatser. Då skulle alla vara nöjda och glada. För övrigt, så är jag rätt säker på att mitt paket väntade på mej i just den där postbilen.

Igår hann jag liksom inte till stan och då blev det inget paket heller. Det där med att jobba på distans är en konst i sig och den konsten handlar närmast om att stänga av datorn i tid.

Idag var jag dock iväg efter paketet, som ska öppnas nu i kväll på stickmötet online. Spännande!

Önskar er alla en riktigt trevlig fortsättning på fredagskvällen


2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vad roligt, stickmöte online. Det gäller minsann att vara påhittig dessa tider.
Ha det fint. //Eva

Inge sa...

Tack!
Ja, det är härligt att det finns en kvinna som orkar och har energi över för arrangemangen.
det behövs verkligen nu när man mest är hemma och inte riktigt har någon att diskutera garn och stickningar med.

Ha det bra!
Kram
Inge