fredag, mars 29, 2024

Långfredag

Igår kväll/natt när det var dags att krypa ner mellan lakanen tänkte jag att det skulle vara en bra idé att kolla dagens steg. Jag satte på min smartklocka och svepte snett neråt och....
Milda makter! 89 steg!!!! Vad hade hänt? Jag var ju till och med ute på en promenad, så... Jag började gorma på min klocka, skakade om den rejält, hotade, bönade och bad. Men den höll envist fast vid sina 89 steg.

Till sist fick jag helt enkelt ge upp och tänkte att det spelar nu ingen roll ändå. Och att det nu inte är så viktigt. Jag tittade en sista gång på smartklockan innan jag släckte i sovrummet. Och se på sjutton, nu plötsligt hade den alla mina steg! Vad som hade hänt vet jag inte. Det här var igen den mystiska it-andevärlden. Visserligen har jag ställt in klockan så att den inte ska räkna steg då jag stickar eller virkar, men det betyder inte att den ska sluta räkna steg då jag faktiskt tar dem. Håhåjaa...

Bra saker idag:

  • Ledig dag, så skönt!

  • Har packat ytterligare två påskkassar, en åt flickorna i västra grannstaden och en åt Lillan. Få se när jag lyckas leverera dem.

  • Ensam hemma då bisin min försvann till grannbyn och äldsta sonen for iväg tillsammans med sin kusin och en kompis.

  • Då tog jag fram mina garnlådor och började klappa garn... 

  • Jag organiserade garnnystanen i stora plastpåsar. Och så klappade jag den här garnkakan lite extra. Och vet ni vad? Jo, hur underligt det än låter, så börjar jag bli förtjust i det där grönskiftande garnet. Och det fastän grönt inte riktigt är min färg! Nu gäller det bara att försöka fundera ut vad jag skulle kunna använda den här garnkakan till, 400 meter garn. Har ni några förslag?

  • När påsarna var fyllda och ordentligt tillslutna hamnade de i en shoppingbag och in i hobbyrummet. Och nu, nu måste jag nog börja fundera ordentligt och göra upp en strategi, så jag hinner sticka allt det jag vill. Får jag ha en eller flera stickdagar i veckan? Två kanske?

  • Har inte behövt laga mat idag. Tjohooo!

  • Hunnit både virka och lösa korsord.

  • Den här fick jag av äldsta sonen och den ska jag dricka nu, så fort jag har stängt av datorn!
Önskar er en riktigt fin lördag!

Inga kommentarer: