fredag, december 17, 2021

Fjärde gången

– Det där är ingen julsång, sa dubbelmorfar lite småsurt idag då vi återvände hem från västra grannstaden och en pigg låt spelades i radion.
– Visst är det en julsång. Den är bara lite rockigare än dem du är van vid.
Till det fnyste han bara. Men jag skulle nog säga att Rockin' Around the Christmas Tree är något av en klassiker, för den har hängt med sen 1958!

Idag var vi alltså för fjärde gången den här veckan iväg till västra grannstaden. Men lugn bara lugn. Jag har inte slösat pengar på julklappar där borta i väst. Nej, jag har förstås jobbat, vad annat. Och nåja då, jag var ju faktiskt ute på lite festligheter i onsdags. Men ingen fara vi var tre personer på 2 meters avstånd från varandra!

Så här fint var det pyntat i trappuppgången i huset jag besökte idag. Så omtänksamt och trivsamt av invånarna. Det måste vara härligt att bo i ett sådant höghus där man liksom bryr sig om varandra och vill göra det mysigt för alla. Mera sådant.

Och ett stort TACK till H för presentkortet vi fick förra julen och som vi äntligen löste in idag. Skönt att slippa matlagningen.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredagskväll.
Den här damen borde bege sig iväg till stan och handla, men... tja, jag har nog ingen lust att göra det mera idag.


2 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Visst är Rocking around en jullåt!
Man blir ju glad av den, börjar spritta i dans-benen 😂

Inge sa...

Precis och sånt behövs ju också på julen, sprittande ben.