tisdag, mars 21, 2023

Sista påsen

Ni har väl inte missat att det är en specialdag idag också? Idag ska ni rocka sockorna! Hoppas att ni alla har gjort det. I det här huset har till och med bisin min rockat sockorna.
Men han gjorde det av lättja, för han orkade inte gräva efter den andra sockan för att få ett par. Han borde inte ha avslöjat det, för jag var så stolt över honom att han hade valt att uppmärksamma Världsdagen för Downs syndrom. Å andra sidan, ärlighet varar längst, så det var ju bra att han medgav att hans sockrockande var oavsiktligt. Jag rockade förstås sockorna, har en rosa socka på vänsterfot och en svart blommig socka på den högra. Men jag har tyvärr inte fotat sockorna och lagt upp bilden på sociala medier, så som man borde göra.

Ikväll när jag körde hem, så längtade jag efter en mugg med varm kakao, men, men....

Sista kakaopåsen gick redan för en tid sedan, så jag fick nöja mej med det vanliga kvällsteet.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag var uppe redan klockan åtta!

  • Därför hann jag också riktigt bra med kursförberedelserna innan jag susade iväg till kvällsjobbet i västra grannstaden.

  • Hade mina störtsköna skeechers på fötterna då jag åkte iväg. Så skönt att slippa vinterkängorna!

  • Hastighetsbegränsningen på motorvägen var 120! Hej, vad det gick undan! Men schhh, säg inte till bisin min att jag åkte en liten sträcka med just den hastigheten, för då kommer han att gorma om bränslepriser och annat tråkigt. En liten stund har jag väl ändå rätt att få känna fartens tjusning?

  • Hittade en parkeringsplats utanför jobbet!

  • Hann kopiera morgondagens material innan undervisningen började.

  • Ännu ljust på kvällen då jag återvände hem! Som sagt vi går mot ljusare tider!

  • Fick glass och kolasås ikväll. Mumsfilibabba!
Nu borde jag ännu orka skriva lite kurstexter, men mitt huvud känns så tomt...

Önskar er en fin onsdag


Inga kommentarer: