torsdag, juli 25, 2024

Världens snällaste

Tack för alla "Krya på dig"-hälsningar, som har nått mej via olika kanaler. Tack också till damen, ja ursäkta, jag skriver nu damen här, kunde ju också skriva kvinnan på ön i västra skärgården, för både feedback och uppmaning att ta coronaprov. Hemtestet var negativt, vilket ju är positivt, eller hur? Negativt är däremot att nu är också äldsta sonen sjuk. Och negativt är att jag inte kan fara iväg till stan och lyssna på countrymusik i morgon kväll.
Men jag har världens snällaste bloggläsare, så tacksam för det.

Och jag har också världens snällaste söner!
I tisdags ringde min mobil:
– Vill du ännu ha den där Suffeliboxen, frågade nästyngsta sonen.
– Ja, ja, jublade jag, tacksam över att han kom ihåg mej och erbjöd sig att köpa boxen. Idag lämnade han den här hos oss på köksbordet. Och ja, vi höll avstånd , för säkerhets skull.


En helt ljuvlig virkningsbox, som nu får vänta på sin tur till augusti! Eftersom man ska låta snällhet gå vidare, så fick bisin min faktiskt en suffelistång.
Tack till den nästyngsta för det här och för att du tog ut mitt paket!

I morse ringde min mobil:
– Ska ni ha nånting från stan, frågade yngsta sonen.
– Vi ska int ha nånting nästan vrålade bisin min.
– Jag skulle behöva den där hårmoussen, så att jag får nån sorts ordning på burret, svarade jag lite mera sansat.

Och världens snällaste son hämtade en flaska hårmousse åt mej. Stort TACK.
Sen är det en helt annan sak om det på riktigt hjälper mitt hårburr, men det inbillar jag mej i alla fall. Och bra så!

Önskar er alla en riktigt fin fredag. Ni får slå klackarna i taket och fira för min del med.



Inga kommentarer: