måndag, juli 29, 2024

Hallvantar

 – Va har du för gott under bakduken, frågade bisin min i förra veckan, då han fick syn på min "uppdukning" på bordsändan.

Det är halvvantarna, som jag stickade.
– Hallvantar? Va ska du med dem? Ha dem i hallen?
– Nej, nu hör du int på igen. Jag sa halvvantar!

Dom blir ju nog snyggare om man duschar dem lite och sen låter dem torka, eller hur?
Kaarna är finska och betyder bark på svenska. De där falska flätorna gör ju ytan skrovlig, så det liknar faktiskt bark.

Idag var jag iväg till stan ett varv. Men lugn bara lugn, jag körde hem tillbaka utan att ha varit nånstans alls. Måste tyvärr ge äldsta sonen rätt då han sa att jag borde vila en dag till. Med stor förhoppning inväntar jag morgondagen och hoppas innerligt att jag är friskare då, så frisk att jag orkar med både stickning och hushållsarbete! Kan ju inte hålla på och slöa i veckor heller.

Önskar er alla en skön tisdag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Halvvantarna, hallvantarna är på väg med posten till mottagaren i Helsingfors. I Texas får de användning nästa vinter.

Inge sa...

Superbra! Hoppas att de passar och värmer i kylan!