tisdag, mars 24, 2009

Garnbyte - Langanvaihto

En av de bästa saker jag gjort nu i mars är att byta garn. Jag blev av med gammal barlast, som legat till sig i garnlagret utan att någonsin komma längre, dvs landa på stickor eller virknål. Varför vissa garner överhuvudtaget i tiderna har hamnat i lagret, är för mig en gåta. Men nu gjorde jag slag i saken, tack vare Pirjo, som vänligt nog tog initiativet till bytet. Jag böt både med henne och fick då det här i retur:
Som ni kankse märker, håller jag sakta på att orientera mig mot sock- och vantstickning (7 bröder garnen!). Få se var och hur det slutar... :)

Och så böt jag med Kikka och fick dessa ljuvligheter på posten igår. Nu skulle jag genast vilja börja på något nytt projekt med de här ljuvliga garnerna.

Olen maaliskuussa tehnyt kaksi langanvaihtoa. Olen niin tyytyväinen että pääsin omista langoista ja sain näitä ihannuuksia tilalle. Kiitos Pirjolle joka pisti vaihdon käyntiin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Millaisia lankoja sinulla olisi vielä vaihdettavaksi ja mihin minun langoistani tahtoisit niitä vaihtaa?

Kikka sa...

Kiva kun olit kuvannut tuon pakettini, minä en ehtinyt.Oli mukava tämä vaihto kanssasi! Aurinkoisia kevätpäiviä ja mukavia käsityöhetkiä!