måndag, mars 30, 2009

Rivningsarbete - Purkaustyö

Snudd på panik, då jag inser att månaden är snart slut och jag inte har fått ett endaste projekt färdigt. Suck! Igår kom jag mig dock för att riva den blå tröjan, men än har jag inte orkat plocka upp maskorna.
Nej, igår släpade jag med mig mitt skira sjalprojekt till Borgå där jag hälsade på dottern. Ett och annat fel slank med i spetsstickandet. Det går inte att umgås och räkna samtidigt. Eller kanske nån klarar av det, men inte jag! Men det river jag däremot inte, utan försöker rätta till på nästa varv enligt bästa förmåga :)
Tror jag skall gräva lite bland restgarnerna och försöka åstadkomma mars månads pulsvärmare istället. Wish me luck! Finns risk att mina UFO:s ökar ytterligare! :)

Eilen sain vihdoin purettu sinistä mambo-villatakkia, mutta siihen se sitten jäi. Kävin eilen tyttäreni luona Porvoossa ja yritin neuloa vähän, (vaaleanpunainen huiviprojekti) mutta pitsin neulominen ja puhuminen uhtaika ei oikein onnistunut minulta.
Ehkä yritän saada maaliskuun kämmekkäät valmiiksi? On pengottava jäännöslankoja, katsotaan sitten. Mutta juuri nyt minulla on liian paljon UFO:ja.

Inga kommentarer: