söndag, mars 08, 2009

Ny stickkorg - Uusi laukku

I måndags fick jag paket från Frankrike. Min Namaste Knitbag damp ner i postlådan. Det var roligt. I ett halvårs tid hade jag tittat på väskorna i USA utan att våga beställa. Men så hittade jag äntligen en modell, Malibu i färgen Hollywood Pink, i Europa och all min tvekan var som bortblåst. Visst är den här mycket modernare än en traditionell stickkorg?
Innehållet i väskan är den blå tröjan. Den som nästan gått i stå. Ikväll har jag rivit nästan 20 varv, för jag hade räknat fel i flätan och fick inte det rätt ju högre upp jag kom. Men nu skall jag se om jag hinner få det stycket färdigt, eller om det drar ut på tiden ända till imorgon.
Uusi laukku niin lankatyöt kulkevat helposti ja kauniisti mukana. Namaste on amerikkalainen tuote, mutta löytyikin Ranskasta, mistä lopuksi uskalsin jo tilata Malibumallinen laukun. Väri on Hollywood Pink

Inga kommentarer: