torsdag, april 30, 2009

Partytime

Yeah! Det där mysko projektet jag påbörjade 24.4 är nu färdigt och det blev en discoväska! :) Sömmade det sista tisdagskvällen 28.4
Visst är den läcker?Jag använde 20 g Sirdars New Fizz, färg: cyklamen och 22 g Sandnes Smart. Stickor nr 4 för New Fizz och nr 3½ för Smart. Modellen hittade jag i Moda nr 5/2005 på sidan 76. Gjorde lite egna utsvävningar. New Fizz tyckte jag inte speciellt mycket om att sticka i, men Smart var desto behagligare.
Väskan är en födelsedagspresent till en 10-åring. Idag köpte jag innehåll, som går lite i samma färg som väskan. Tror ni att en tioåring upskattar detta?Yess! Bilelaukku on valmis. Lankana Sirdarin New Fizz ja Sandnesin Smart. Puikot no 4 ja 3½. Malli: Moda no 5/2005 s. 76. Tein tietysti vähän omia virityksiä. Laukku on synttärilahja 10 - vuotiaalle. Tänään ostin vielä samanväristä sisältöä. Nyt vaan bailaamaan!
HAUSKA VAPPUA!
GLAD VALBORG!

2 kommentarer:

Smycka sa...

Väskan blev jättefin den också! Ulrica =o)

Inge sa...

Ja den är lite "häftig". Idag har en överlycklig 10-årig flicka ringt och tackat och bara bubblat av glädje i telefonen. Om någon vecka skall hon på disco och då skall väskan med. Hon är så imponerad och glad över att få saker som jag har gjort. Det är därför extra roligt att sticka och virka åt henne.
Förståndig som hon är visste hon att också uppskatta den elektriska Bratztandborsten! :)