onsdag, januari 09, 2013

Inte köpa, inte köpa, inte köpa....

Nej, nej, inte köpa mera garn, nej, nej. Kanske inte köpa nånting överhuvudtaget? Men då är det inget kul att följa med till Robin Hood och bara släpa hem kattmat.
Nej, nånting måste man ju ha för besväret. I lördags kom jag alltså hem med den här tidningen:
På svenska skulle den heta, De vackraste handarbeten (fritt översatt). Egentligen helt dumt för i fredags fick jag ju den här:
Och där ståtar en sjal i Missonistil på pärmbilden. Missoni försvann ju i fredags i ett litet flygplan i Brasilien tillsammans med frun och några andra. Ett omen kanske?

Nej, alltså jag skulle inte köpa. Tyvärr köpte jag inte Puro-garn med röd lapp. Igår i stickcaféet fick jag höra av vår ledare att Novita kommer att upphöra med just det garnet. Suck! Varför, ack, varför?
Jag vill ju att man ska kunna njuta länge av sköna fina färgglada garner. Vill kunna sticka av garner jag är familjär med. Okända sorter är alltid en risk. Förstås är det kul att pröva på nytt, men nån måtta får det väl ändå vara. Varför har garn så kort livslängd?

Jag blev av med kvällskursen i grannstaden. Ja, alltså den blev inhiberad för att den inte väckte det minsta intresse, ingen anmälde sig helt enkelt. Enligt rektorn beror det på att OpenOffice med Writer och Calc är okända program. Jaa, kanske det eller så hinner ingen på kurs längre för att alla sitter hemma och stickar och virkar?

Men nu hinner jag åtminstone en liten stund delta i stickcaféet, så alltid något positivt, trots att inkomsterna sjunker. I stickcaféet är det nu dominostickning, som är på tapeten. Det är härligt att få lära sig nya tekniker, men nu just hinner jag inte. Måste bli färdig med det jag håller på att sticka. Kan inte hela tiden börja på nytt.
Till råga på allt har far i huset kommit på den fantastiska idén att alla garnlådor och kassar jag har staplat framför verandadörren för att liksom hålla kylan stången, skall vara tömda på våren så dörren igen kan öppnas. Hej, hallåååå, hur ska jag hinna med det?
Kanske jag nu måste hoppas på en sen vår?



Inga kommentarer: