torsdag, februari 28, 2013

Kaviar och lördagskorv

Jippiii! Idag har vi gjort rekord! Bondens skattedeklaration lämnades in i grannstaden före klockan 13!!! Det ni. Två nätter tog det mig att få ordning på verifikaten, bokföringen och deklarationen. Puuuh! Skönt att det är över för denna gång. Hoppas jag kom ihåg allting.
Den insatta läsaren undrar förstås varför jag inte gjorde deklarationen på nätet. Jaa, alltså då hänvisar jag till far i huset, som... ja, ni får helt enkelt fråga honom. Sista inlämningsdagen var alltså idag.
 

Häromsistens när jag var i mataffären tillsammans med yngsta sonen såg jag henne på långt håll. Hon fina damen i päls. Vi hälsade förstås på varandra och sen skildes våra vägar ganska snabbt för medan hon stod och valde mellan kaviarburkarna, så smög jag snabbt som ögat ner ett paket med billig lördagskorv i min kundvagn. Inte så att jag precis skämdes, men...

Igår var det igen en underbart solig dag med blå, blå himmel och sol. Och vad gör jag då? Jo, jobbar förstås ända till klockan 21. Tänker inte ens kommentera hurudant väder som utlovats till helgen. Men det gör inget, för imorgon kväll ska jag iväg och nattsticka, så då sover jag väl bort halva lördagen? :)

Igår hade far i huset order att bege sig ut och fota så jag skulle ha lite material till kvällskursen. Och han lydde snällt.
 




Inga kommentarer: