tisdag, april 02, 2013

Teddy

En smått konstig dag igår, då jag hann med både det ena och det andra. Men jag brukar ofta bli så där aktiv då barnen lämnar oss och det blir tomt och tyst. Men igår blev det ju ännu inte knäpptyst för äldsta sonen är ännu kvar. Inte för att far i huset precis är tyst heller. Han talar inte mycket just nu, men hostar så det skräller och ger eko i gitarrlådan. Brrr!

I ett nafs lade jag upp en ny stickning igår. Det hela började lite tveksamt för det verkade som om jag inte skulle ha rätt stickor hemma när provlappen var färdig. Men sedan mindes jag ju mina nya Novita tippar och så fanns det inga ursäkter längre.
Min vana trogen började jag med att lägga upp för ärmarna och jag stickar bägge samtidigt, dels för att de skall bli lika och dels för att den andra ärmen är så urtråkig att sticka. Och då blir projektet ofta ogjort för att ärmen aldrig växer från den där första halvan på andra ärmen. Visst är det bra då man känner sig själv?

Jag hittade tillräckligt med Teddygarn (tror jag) i lagret, för att kunna sticka just en sådan tröja jag vill.

Idag var jag på stickkafé och det var som vanligt riktigt trevligt. Min stickkorg fick många beundrande kommentarer, som aaah och ååh och så fin osv.
Äldsta deltagaren i dagens kafé är 85 år, eller vänta nu, hon har kanske fyllt 86 redan? Och yngsta, ett riktigt charmtroll, 10 månader gammal.


Inga kommentarer: