söndag, januari 03, 2016

Än blommar...

... löken? 
Nä, nä, amaryllisen förstås!
Det här är den andra blomstängeln på den första amaryllisen vi fick redan i november förra året. Den andra amaryllisen, som jag fick i början av december har också en stängel full av knoppar, men de har inte slagit ut ännu. Tänk så länge man kan ha glädje av sådana här blomgåvor.

För övrigt är jag lite småstressad just nu. Hann inte sticka mer än 2 ynka varv igår. Idag har jag suttit framför datorn nästan hela dagen. Undantaget då när vi hade dottern på kärt besök. Och jag är inte färdig än, tyvärr! Oj, oj, hur ska det här sluta? Tänk om jag inte hinner sticka mer än två varv idag heller?

2 kommentarer:

Smycka sa...

Amaryllisar är jättefina! Kram Ulrica =o)

Inge sa...

ja, det är dom utan tvekan. Jag köpte själv några hyacinter för att få juldoften att sprida sig i huset. Tur att ingen av våra är allergiska mot de blommorna!
Måndagskramar från jobbet!