torsdag, april 05, 2018

200 maskor senare

Det gick på tok igår kväll. Hux flux hade jag lagt upp 200 maskor till ett nytt sjalbörjan!

Jag borde förstås inte ha gjort det. Den som för övrigt säger att stickning och virkning är lugnande och som yoga, så glöm det. Medan jag satt där med min stickade uppläggning och räknade fick jag plötsligt syn på min fina gula blomma. Men visst har den en lite tråkig svart plastkruka? Borde jag virka ett färgglatt krukskydd i mormorsrutor? Vore inte det en superbra idé? Eller vänta nu, jag har ju 300 g av det där gråa garnet, som skulle gå ihop med det där rosa, lila och naturvita. Borde jag virka en filt av det? I halvstolpar? Eller hej, jag har ju det där brunbeige mattgarnet. Det kan jag ju virka till en rund skön matta...
Min startitis är som sagt svårartad. Snart måste jag uppsöka någon stickdoktor...

Nu borde jag ännu lägga upp 109 maskor till, men det får nog vara för ikväll. Hinner inte. Måste förbereda morgondagens kurs.

Inga kommentarer: