tisdag, april 17, 2018

Den som är snäll...

... får karamell!

Ikväll när jag steg ur bilen efter hemkomst från undervisningsjobbet i grannstaden, sniffade jag i luften. Åååh, vilka förföriska dofter, som spred sig i vinden på vår gårdsplan. Min näsa ledde mig rätt in till vårt kök, där morfar i huset precis hade stekt färdigt en jättehög med plättar.

Ljuuuuvligt att komma hem till en sådan här kvällsbit! Tack!

Igår blev jag förresten bjuden på en helt underbar mango-ostkaka, men det finns inget bildbevis för fotot jag tog är så darrigt och suddigt.
Tack till kollegan för supergod kaka. Vaherkylä är ett utmärkt ställe att hålla planeringsmöte på!

Tydligen har jag varit snäll, som i två dagars tid fått njuta av godsaker.

2 kommentarer:

Tarja Ekholm sa...

OI!! Lettuja!! Mitä herkkuja oletkaan saanut :)

Inge sa...

YESS! Olen onnekas, vaikka jäinkin ilman palkkaa yhdestä paikasta.