tisdag, april 24, 2018

En bra dag

Visst är det skönt när vissa dagar blir bra så där bara? Och vad är det som gör dem bra då? Jo, lagom mycket arbete, så man känner att man hinner med utan att stressa IHJÄL SIG! Fritid, lagom mycket av den varan och likaså lagom med extra arbete. En sådan dag var det för mej idag, så tack för den.

På jobbet hade vi personalmöte.
Och så här fint var det uppdukat. Härligt att börja arbetsdagen på detta sätt.

Efter jobbet på förmiddagen hann jag iväg till stickcaféet. Jihaaa! Där tillbringade jag hela eftermiddagen. Vi var endast fyra deltagare, men vackert så.
Allehanda vackra sockor uppvisades.

Här ett exempel av den roligare sorten. Det treåriga barnbarnet har alldeles själv önskat sig dessa. Och vad gör den stickande mormodern då? Jo, hon stickar förstås ett par sådana!
- Det är så härligt. Här kan man tala om allting, sade den ena deltagaren. Och det är ju sant.
- Det är roligare att sticka i sällskap än sitta ensam hemma med sin stickning, sade en annan deltagare. Och där slog hon nog huvudet på spiken. Vädret var dessutom perfekt för vistelse inomhus. Rätt kyliga vindar blåste utanför caféet.

Jag åt en sallad till lunch och vet n,i då får man ju belöna sig, inte sant?
Så här såg min supergoda efterrätt ut. Mums!

Kvällen avslutade jag med att besöka den 25-åriga cancerföreningens info tillfälle. Idel glada miner och härliga människor.

Nu ska jag ännu skriva lite e-post och sedan stupa i säng. Det blir en hård dag i morgon med bland annat mjödtillverkning. Jag råkade nämligen höra morfar i huset säga i telefon idag:
- Min fru gör världens bästa mjöd, så vi köper ingen.
Detta som svar när en av hans kontakter berättade att han alltid köper en viss tillverkares mjöd. Lyckliga vi som har hemlagad mjöd. I synnerhet, som morfar i huset inte behöver göra så mycket för saken.

Inga kommentarer: