fredag, april 13, 2018

Härliga fredag

Sol och härligt väder hela dagen lång. Dessvärre inte veckans sista arbetsdag. Åh nej, imorgon är det jobb, som gäller igen. Då ska jag nämligen sitta på skolbänken. Psst, säg inget, men jag tänker smuggla med en stickning. Det är väl tillåtet?

Idag på eftermiddagen hann vi precis hem med morfar i huset innan vi fick besök av två raringar.
Vi har nu rester av bananplättar lite här och var. Men det var det absolut värt. Lilla M är så söööt, så superdupersöt, ska jag säga. Idag hade vi mycket att tala om som vanligt. Hon är intresserad av allt möjligt och var alldeles salig då hon fick sitta i gungstolen (en som vi har fått till låns) och gunga med morfar i huset. Salig av lycka var hon också då hon fick klappa Lurvinge.

Tur att dottern och dotterdottern var här och muntrade upp mej för det blev lite vemodigt på förmiddagen då jag avslutade två kurser. Nu är det inte många gånger kvar innan den här terminen är över.
Tack för den goda gåvan, "Mammas chokladbollar"!

Önskar er alla en skön fredagskväll och riktigt härlig lördag.
Nu ska jag äta middag och sen ska jag sticka en provlapp och så blir det väl en ny stickning igen. HUPS!

Inga kommentarer: