torsdag, september 12, 2019

Alla talar om...

... vädret, men ingen gör något åt det, säger det gamla ordspråket.

- Det är skitväder, sa min hulda moder igår mycket bestämt då vi talades vid i telefonen. 
- Nä, nä, det är ju perfekt väder för att hålla datalektioner eller sitta inne och sticka, svarade jag. Som vanligt tyckte nog min mamma att jag är lite galen, för ute var det hård vind och regnet piskade ner. Senare blev det dessutom åska med ett par rejäla smällar och blixtar. Det senare är inte precis perfekt väder för datoriserande. Nej, tvärtom, då det åskar och blixtrar är det bäst att hålla sig ifrån datorn och all annan elektronik.

Men jag tycker ändå att vi har ett härligt väder. Det är fortfarande varmt och skönt ute och vi är i mitten av september redan.

Vi har också fått njuta av många vackra disiga morgnar. Något att vara tacksam för.

Inga kommentarer: