fredag, september 13, 2019

Liten gris

Fredag kväll och här sitter jag  framför datorn. Egentligen skulle jag inte göra det, men det var bara en liten sak jag skulle kolla och så gav det ena det andra och... tja, så blev det som det blev. Men lugn, bara lugn, snart ska jag räkna ole dole doff och se vilken stickning jag väljer att fortsätta på. Finns fyra att välja mellan, för se sticka, det ska jag göra i kväll om så månen ramlar i huvudet på mej!

Istället för en lugn hemmakväll kunde jag ha valt att gå på dans ett stenkast härifrån. Men dubbelmorfar vägrar ställa upp som kavaljer!
- Jag kan int dansa, smågnäller han. Ensam vill jag inte gå på dans, så det skippade jag.

Jag kunde också ha valt att besöka stadens absolut bästa stadsdel och lyssna på musik, men, men jag kom på tok för sent hem för att orka rusta iväg mej och åka bort hemifrån igen. Tyvärr, tyvärr. Men kanske nästa gång?

Häromsistens så räddade dubbelmorfar en liten gris!
Den stackaren löpte risk att hamna i ett hundgap! Tur att dubbelmorfar fick tag på den! Nu kan jag sjunga lite för den... "Lille gris, lille gris, lille söte grisen, om du frys, om du frys, så gör eld i spisen"

Hoppas att ni alla har haft en skön och givande fredagskväll!

Inga kommentarer: