torsdag, november 21, 2019

En omöjlig ekvation

Ibland är det svårt att få saker och ting att gå ihop. Och trots att jag i höst har haft undervisning i Excel, så får jag inte följande ekvation att gå ihop:

1) Julstäda
2) Julbaka
3) Julpynta
4) Julpyssla

5) Julsticka
6) Julvirka
7) Glöggparty eller adventsbuffé
8) Gör julgodis och julmat. Glöm inte julsenapen!
9) Fixa hemgjorda julklappar, slå in dem och skriva rimmen
10) Arbeta på som vanligt och fixa diverse blomsterarrangemang däremellan
11) Besöka ensamma
och
12) Besöka släktingar

Eh, när sjutton ska jag hinna med allt det där? Dygnet har endast 24 timmar! Julstress? Nä, icke. Jag hoppar över julen i år och därmed basta! Jag stickar bara det jag vill, om jag vill och när jag vill. Så det så!

Och försök inte ens få mej inspirerad eller intresserad hur lockande tidningar ni än kommer med! Det går bara inte. Ekvationen är helt enkelt omöjlig!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag gör som du...struntar i alla måsten och gör bara det jag känner för. Än så länge har det ändå alltid blivit julafton den 24 december varje år.

Inge sa...

Just det och jag har faktiskt inte sett en enda gäst kolla bakom spisen! :-)