lördag, februari 05, 2022

Visst firar du idag?

Och nej, nu talar jag inte om det faktum att teeteeshop har öppnat i västra grannstaden idag. Dit skulle vi ha susat iväg med fart med stickväninnorna. Tur för våra män att vädret är så dåligt med snöyra och ja, att vi liksom har så mycket garn redan att vi nog inte borde...

Nej, det vi ska fira idag har också med västra grannstaden att göra, nämligen Runebergsdagen. Ni har väl fått Fredrikas goda tårta?

Jag har redan ätit min, den som jag igår nappade åt mej då jag gjorde ett snabbt kompletteringsbesök i mataffären. Tyvärr var den här inte alls lika god, som den vi fick på jobbet igår. Den runebergstårtan var saftig och god. Men jag hade sån hemlängtan igår att jag inte orkade kurva via caféet före besöket i mataffären och hemfärden. Så nu får jag lida med en torr tårta istället. Undrar om jag skulle kunna dränka den i punsch? Vad skulle Fredrika säga då?

Önskar er en riktigt skön fortsättning på Runebergsdagen!


Inga kommentarer: