tisdag, februari 15, 2022

En bakelse och en kyss

Förmiddagens undervisningspass på distans är nu förbi och småningom ska jag inta en något sen lunch och sedan bege mej till västra grannstaden för eftermiddags/kvällspasset med närundervisning. Igår när jag åkte iväg till jobbet i Nickby var det snöglopp, som gällde och dåligt före. Samma sak när jag kom hem på kvällen från västra grannstaden. Bläää! Gillar inte sånt vinterväder. Tänker med vemod på Vita vidder och barndomsvintrar när det var vinter med snö och is och inte sånt här på-av-väder med omväxlande tö och påfruset. Så, det var dagens gnäll. Nu över till betydligt roligare saker.

Igår blev jag bjuden på...

... vändagsbakelse och kakao (choklad i västra grannlandet) på jobbet. Det ni! Sånt ger fart åt livsandarna och visar att man är uppskattad. Tack för det!

Och så fick jag en kyss!
Den tog jag med hem och sparade till frukosten i morse! Mums! Tack för den.

Och så fick jag ett så här fint vändagskort med e-posten. Prfecis i min färg! Det kom tillsammans med tack för vad jag hade lärt ut. Tack för det!

Och tack för visad omtanke.

Nu får ni ha en riktigt skön fortsättning på tisdagen.
Själv ska jag som sagt iväg och jobba. Och det är riktigt härligt! Men snöglopp vill jag inte ha, tack!





Inga kommentarer: