onsdag, juli 24, 2024

Kaarna halvvantar

Oj, oj, oj, nu sprider bisin min falska rykten om mej. För det första säger han att jag har covid. Haaa, säger jag bara till det. Det är en helt vanlig influensa, som slagit till minst sagt olägligt. Och så fort jag slipper hostan och kan sova på nätterna, så är det fullt ös här igen!
För det andra hörde jag när han sa både åt sin storasyster och sin lillasyster B och B, att jag dricker jägermeister! Eh, dricker? Nä, se det gör jag inte. Jag tog en slurk igår i rena rama desperationen. Idag har jag hållit mej till rent och klart vatten, så det så!

Idag har jag lyckats få ett av mina projekt färdiga. Och det är riktigt bra med tanke på att beställningsjobbet hoppade lite fram och tillbaka. Nu har mottagaren dock drabbats av Corona/Covid trots sex stycken injektioner, så få nu se sen vad jag ska göra med de här:

Start: 11.7.2024
Färdig: 24.7.2024
Garn: Isoveli från Novita
Åtgång: 90 g
Stickor: Nr 5
Design: Lee Esselström

Ett trevligt mönster med falska flätor och skulle jag ha stickat lika mycket som jag suttit i bilen ute på olika äventyr, så skulle det ha gått fort undan med femmans stickor.
 
Här har jag gömt ett paket Mariekex inuti den ena vanten, så får ni ett litet hum om hur de kommer att se ut. Nu ska dom ännu få sig en liten vattendusch och sen torka under en handduk. Sedan får vi se vad jag ska hitta på med dem.
 
Nu önskar jag er alla en fin torsdag. Hoppas att hettan inte tar er.


Inga kommentarer: