måndag, juli 20, 2009

Babysockor - Vauvan tossut

Igår fick jag de här underbara små babysockorna färdiga.
Lugn bara lugn, här inga bebisar i faggorna. Det var bara det att jag hittade ju babygarnet när jag rotade efter annat och genast satte jag ju upp en liten sticksöm. Och det man påbörjat skall man ju avsluta, inte sant? Igår gjorde jag alltså det, avslutade. Och det var ett riktigt trevligt mellanjobb i väntan på ny inspiration.Här har jag använt 20 g Pingorex baby (Pinquin) garn och Knit Picks stickor nr 2,75 samt virknål nr 3 till snöret, som är kedjemaskor i dubbelt garn. Blev riktigt bra eller hur? Mönstrethittade jag i Moda nr 3/2007, modell 45.

Aloitinhan jo viime kuussa näitä vauvan tossujen tekoa. Ja se mitä aloitetaan pitää saada viimeisteltyäkin, eikös vaan?
Olen käyttänyt 20 g Pingorex baby (Pinquin) lanka ja Knit Picksin puikot no 2,75 sekä virkkuukoukku no 3. Ohjeet löytyvät Moda-lehdestä no 3/2007, malli no 45.

4 kommentarer:

Smycka sa...

Jättesöta! =o)

Inge sa...

Tack! Undrar bara vad jag skall göra med dem... hm...

Sunna sa...

Åhh så fina

Inge sa...

Tack! Det är jätteroligt att sticka smått. Måste medge att jag längtar efter barnbarn, men, men...
Ja, alltså, jag är förnuftig och sätter ingen press på barnen.