fredag, juli 17, 2009

Vit sommartopp - Valkoinen kesätoppi

Igår fick jag äntligen färdig den här vita sommartoppen, som påbörjades sent på lördagskvällen den 4.7. I tisdags hade jag ynka 20 varv kvar, men hann liksom aldrig komma till skott. I onsdags fick jag så den sista "hängseln" klar och kunde spänna ut bakstycket.
Spetsmönstret är från Moda-tidningen nr 3/2006, modell 7, garnet 152 g Duet (Sirdar), stickor nr 3½ och 4½.
Garnet var en ny bekantskap för mig. Det blev snygga effekter, men det delade sig lätt. Man får alltså akta sig och inte riva. Spetsmönstret var enkelt, men blev även det effektfullt. Nu skall jag slå in toppen och hoppas på att mottagaren blir glad.
Eilen valmistui valkoinen kesätoppi. Lankana: Sirdarin Duet 152 g, puikot no 3½ ja 4½. Malli löytyi Moda-lehdestä no 3/2006 (malli no 7). Yksinkertainen mutta kaunis pitsimalli. Toivottavasti topin saaja ilahtuu.

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Jättevackert mönster!! Uppskattas säkert av mottagaren :)

Smycka sa...

Jättesöt top! Himla somrig!

Kram
Ulrica =o)

Inge sa...

MIkaela och Ulrica: Tack. Ibland är det enkla det vackra.