onsdag, augusti 11, 2010

KYH 15 färdig valmis

Även den här glittriga saken, KYH nr 15, fick jag färdig torsdagen den 29.7. Jättelätt modell stod det i den finska beskrivningen. 
 Jo, det vill jag lova, enbart luftmaskbågar. Ändå tog det tid innan jag fick den färdig. De där sista varven ville liksom inte. Det är effektgarnet som gör det hela spännande. Som ni ser av färgen blir sjalen min, ifall jag får för mig att gå på någon fest i vinter. :)
Fick ingen bra helhetsbild av sjalen, men det är en helt vanlig trekant utan fransar. Garnet drar ihop lite, men töjer sedan ut igen. I motsats till den andra KYH-sjalen, så virkades den här med början från lilla snibben och uppåt.
Garnet köpte jag i november förra året då jag var på Elmamässan i Helsingfors.
 Modell: Virkad enkel festsjal, modell nr 4, Kauneimmat käsityöt 6/2006
Garn: Elegante från Gjestal
Åtgång: 300 g = 6 nystan
Virknål: Nr 4

KYH no 15 valmistuikin torstaina 29.7. Superhelppo luki ohjeessa. Joopa joo, mutta kyllä tämäkin kesti ennen kuin se vihdoin valmistui.
Malli: Virkattu juhlahuivi, malli no 4, Kauneimmat käsityöt 6/2006
Lanka: Elegante, Gjestal
Menekki: 300 g = 6 kerää
Vkoukku: 4

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Underbar färg! Och fina saker förtjänar att användas till vardags också! ^^

Inge sa...

Ja, du har helt rätt. Vi skall göra vardagen till fest.