tisdag, juli 27, 2010

KYH 20 färdig valmis

Full av rosa garnludd var jag i går på förmiddagen då jag använde den rosa saxen och fransade. Som ni ser går sax och garn ton i ton. Visst måste man vara chic även vid köksbordet, inte sant? :)
Det var svettigt att virka, men jag steg upp tidigt på morgonen och fick alltså färdig den här sjalen, KYH 20, i går.
Garnet är en helt ljuvlig färg och värdefullt för mig. Det var nämligen nästäldsta sonen och hans sambo som för ca fem år sedan hämtade det från Citymarket i Kotka. Jag blev så rörd då han ringde och frågade om han skulle hämta ett kilo garn. Tänk att ha såna omtänksamma barn...

Som ni märker räknar jag med -30 graders kyla i vinter. Det är tänkt att jag skall svepa den här sjalen ovanpå vinterkappan och bli riktigt varm. Det är ju hålen som värmer, eller hur?
De strategiska måtten är ungefär: 180 cm bredd och 100 cm till snibben, utan frans. Enkel virkning och skulle ha blivit snabbare färdig om det inte vore för denna tropiska hetta...
Modell: Virkad sjal, modell 38 från tidningen Kauneimmat käsityöt 6/2007
Garn: Teddy från Novita
Åtgång: 330 g
Virknål: 8

Hikistä homma, mutta eilen valmistui KYH 20. Kuten näette odotan innolla talven tuloa! :)
 
Malli: Virkattu huivi, malli 38, Kauneimmat käsityöt 6/2007
Lanka: Teddy, Novita
Menekki: 330 g
Vkoukku: 8


Inga kommentarer: