onsdag, augusti 11, 2010

KYH 19 färdig valmis

Även KYH 19 blev färdig fredagen den 30.7. Att det dröjde innan jag avslutade det här projektet berodde helt och hållet på min velighet. Hur långt skulle halsbandet vara, skulle jag sy i pärlor och strass, skulle halsbandet ha ett lås... Håhåjaa, nån gång måste man ju bestämma sig för att sätta punkt och avsluta, inte sant?
Till sist bestämde jag mig för att 180 cm fick vara nog och så virkade jag helt sonika ihop halsbandet och har inte krånglat till det med pärlor och dylikt. Mest för att jag inte har sådan utrustning hemma. Tycker det är snyggast naturell. Vet inte om jag nånsin kommer att använda det...
Modell: Virkat halsband, modell nr 19 från tidningen Moda nr 4/2008
Garn: Mandarin Petit från Sandnes
Åtgång: 16 g
Virknål:

KYH no 19 valmistui perjantaina 30.7. Oikeastaan se oli jo valmis aikoja sitten, mutta en osannut päättää kuinka pitkä ja olisinko pitänyt ommella strassikoruja jne...
Mutta 180 cm pituus riittää ja naturellina se on ihan OK, vaikka en tiedä jos tätä koskaan edes tulee käytetty. Hmm...
Malli: Virkattu kaulakoru, malli 19, Moda 4/2008
Lanka: Mandarin Petit, Sandnes
Menekki: 16 g
Vkoukku:



Inga kommentarer: