tisdag, juni 18, 2013

Moda

Jippiii! Nyaste numret av Moda damp ner i postlådan idag. Oj, vad inspirerad jag är. Får jag strunta i alla mina UFO:n och börja på nya projekt?
Skulle gärna sticka den här jumpern, som finns på pärmen. Har till och med lämpligt garn.
Omfattande och intressant innehåll: 42 stickmönster, 16 virkmönster, 4 makramémönster och 11 modeller att sy. De sistnämnda iddes jag inte fota för jag tänker ändå inte sy!
Den här sommartoppen skulle jag vilja sticka, trots att jag förra året svor på att inte en sommartopp till! Har också garn till den här...
Och makramé har jag alltid velat pröva på. Kanske det skulle bli av nu i sommar?

Tidningen Moda var faktiskt inspirationskällan som fick mig att återuppta stickandet och virkandet hösten 2005. Då hade mitt handarbetande legat på sparlåga i många långa år. Jag gillade modellerna jag såg och stickade genast två tröjor från den första Moda-tidningen jag köpte. Sedan började jag prenumerera på den och har inte ångrat mig en gång. I år kommer det ut flera nummer än tidigare om åren. Tack, tack säger jag. Och känner mig samtidigt liiiite stressad. Hinner ju inte med allt intressant.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag gillade också mönstren i tidningen!
OBS! Den blå jumpern ska stickas i Sandnes Mandarin Medi (inte Petit) - råkade av en händelse se rättelsen på Tekstiiliteollisuus Aktuellt- sida.

Trevlig midsommar!

H: stickväninnan

Inge sa...

Åh, tusen tack för att du var uppmärksam. Nu ska jag skriva in rätt garn i tidningen. Och jag som är så imponerad över hur sällan de brukar ha tyrkfel i just den här tidningen. Nu blev det ju lättare för mig för jag har förstås inte det där nya garnet Medi. Bäst alltså att hålla sig till det garn jag har.
Konstigt nog har jag nu just sneglat lite på ett mönster för en filt. Undrar om jag skulle våga mig på det eller idas? :
Ska den vara i brunt? Lila? Eller pink?

Ajjo, den där prislistan, om du minns? Tack på förhand.
En riktigt trevlig midsommar till dig med!