torsdag, juni 27, 2013

Rejäla doningar

- Skulle du inte ha en virknål nr 15, frågade min stickväninna när vi var på farligheter i grannstaden i maj.
Tur att jag hade henne med som påminde mig om så viktiga saker. Jag tappade ju helt koncepterna inför åsynen av allt reapris garn.
Nu har jag gått här som katten runt het gröt, jag vill ju virka en trasmatta, men....
Det är så hett att jag inte ens lyckades sticka en liten disktrasa igår. Tänk då hur varmt och skönt det skulle vara med en tjock matta i famnen! Huuuu!

Tilläggas bör: Jag har världens bästa stickväninna! Vi ska ut på ett litet äventyr i juli. Tack för att du inspirerar och drar mej med!

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Kanske ni drar på ett stickrelaterat äventyr i september också? ;)

Anonym sa...

Stickväninnan tackar för komplimangen! :)
Hoppas det är lite svalare väder i juli, så vi orkar shoppa. Nu har det varit sååå hett - jag har inte orkat med ett enda handarbete - tyvärr.

Inge sa...

Mikaela -> Det hoppas jag med...

Stickväninnan -> Ja, lite svalar behöver det nog vara, i synnerhet om vi ska kunna koncentrera oss på att handla! :)
Och jag har kämpat med en pytte pytte liten disktrasa, men orkar inte många varv innan det är stopp igen då det blir för svettigt.
Har suttit med en liten tornfläkt påslagen och har fiffigt nog skaffat mig öronvärk. Suck!