torsdag, juni 06, 2013

Restskatter

Okoncentrerad har jag varit idag. Nästan hela dagen har datorn surrat, men jag har inte lyckats få protokollet färdigskrivet, inte uppdaterat kursdatabasen, hemsidan eller facebooksidan. Tror att sommarvärmen har lagt beslag på min hjärna.
Har inte virkat, inte bakat och inte diskat heller. Tur att karlarna i huset själva kunde värma maten.
Imorgon ska jag vara gräsänka heeela långa dagen så då ska jag fortsätta med att göra absolut ingenting.


Igår fick jag en restskatt. En plastkasse full med handarbetsgrejer. En del vet jag vad jag ska göra med andra saker inte.
324 gram restgarner i ull. Så bra att människor inte slänger bort utan tänker på oss "garnbehövande".
Linäfsingarna kände jag genast igen. Så nånting har jag i alla fall lärt mig från två år i vävkursen. Kanske jag skulle få färdigt förra årets virkprojekt nu då jag fick lite mera lin?
Och här är det bara att plocka upp maskor och så fortsätta och vips borde jag ha tre par sockor, eller hur? Åtminstone i teorin. Men ni vet, jag och sockor...
Ett påbörjat broderiarbete. Vet inte om det är en duk, ett dynvar eller? Kanske min stickväninna skulle vara intresserad? Går ju alltid att göra nånting eget av det hela.
Tyg med blått tryck, antagligen för broderi? En blå rundel verkar redan utklippt. Vad ska jag göra med detta? Ge bort förstås! Men åt vem?
En skrynklig dyrgrip. En utriven sida från en gammal Året Runt-tidning. Ett virkat rosettmönster. Vi har ju faktiskt en gungstol. Tror dock inte att jag ska virka den här gungstolsmattan. Skulle bli så arg när katterna hårar ner den och mitt virkarbete skulle behöva tvättas hela tiden. Huuu!

Tack till min vän, som tänkte på mig!









Inga kommentarer: