fredag, februari 26, 2016

Herrsockor igen

Om nån frågar vad jag har gjort under sportlovet får mitt svar bli: Stickat den andra stoooora herrsockan! Ja, så fick jag ju ett helt par färdigt. Det ni!

Vem som ska få de här sockorna är ännu höljt i dunkel. Far i huset föreslog att jag skulle nattetid ta mej till ett hus söderut och mäta storleken på ett par fötter för att veta om det här paret skulle passa till födelsedagspresent längre fram i vår.

Haaa, scenen är klar och tydlig i mitt huvud, polisen larmas och jag förs bort med måttband och allt. Sedan kostar det många garnnystan att få mig ut ur finkan. Huuu! Nääe, bäst att konsultera frun och kolla skostorleken via henne!

Modell: Alldeles vanliga herrstrumpor, modell större
Garn: 7 bröder och 7-bröder Raita från Novita
Åtgång: 144 g
Stickor: Nr 3½

Oj, ser ni? Ränderna matchar! Tjohoooo!
 
Om det nu blir lite lugnare här på min blogg, så beror det inte på att jag övergett er, utan endast på att jag jobbar intensivt fram till påsklovet. Kvällsjobb tre gånger i veckan gör att fritiden inte precis handlar om datorjobb då jag återvänder hem. Hur trevligt det än är att skriva här, så... 

Ha nu ett riktigt skönt veckoslut!


Inga kommentarer: