lördag, december 31, 2016

En blåmelerad halsduk

Årets sista alster får bli en stickad blåmelerad halsduk. Jag kommer inte att hinna med stickning mera detta år. Åtminstone kommer jag inte att hinna få nånting färdigt.

I onsdags blev den här blåmelerade halsduken färdig.
Modell: Finns på garnbanderollens baksida.
Garn: Lumo, ett kampanjgarn från Novita
Åtgång: 144 g
Stickor: Nr 4

Vad som ska hända med den här vet jag inte. En tänkbar mottagare har redan tackat nej. Hrmpf!

I mönstret stod det att man skulle sticka 5 cm resår och 5 cm rätstickning. Bah, tänkte jag, inte kan man börja mäta hela tiden. Så jag stickade 12 varv resår och 12 varv rätstickning. Det blev riktigt fina vågor, eller hur?

Och nu, nu måste jag lämna er, för snart är middagsgästerna här och jag skall ännu hinna röra ihop salladen, duka bordet och försöka vika servetter. Puuust! Vem var det som hittade på det här? Och hur kunde det för en vecka sedan låta som en bra idé? Hmmm...
I varje fall skall det bli trevligt med samvaro och att äntligen slippa jullådorna.

Nu önskar jag er alla 
ETT RIKTIGT GARNRIKT, STICK- OCH VIRKFYLLT NYTT ÅR 2017 
med massor av fina mönster och nya inspirerande stickcafémöten!

2 kommentarer:

Raitalammas sa...

Gott nytt år till dig också!

Anonym sa...

Detsamma åt dig hoppas att vi ses på stickcafe snart,ha de gott var försiktig med champanjen,GOTT NYTT ÅR.

Birgitta