tisdag, december 06, 2016

En fin dag

Snart är den här fina dagen till ända. Jag var uppe i ottan, fick undan disken och körde sedan iväg till mina barndomstrakter där det ordnades vad annat än julbasar idag! Jag var på jakt efter både bondost och rågbröd, inlagda gurkor och semlor (frallor). Jag lyckades faktiskt få med mej hem av alla de där varorna samt några till. Jag köpte enbart ätbart och bra så!


På julbasaren fanns det mycket att köpa och många att prata med:
Så det var riktigt trevligt. Precis som det ska vara i folkvimlet. Alla hann jag dessvärre inte med. För en del blev det endast ett litet Hej.

Här fanns:
Sockor, förstås!

Och vantar!

Fina änglar

och söta tomtar!

- Kolla vad man kan göra med gamla brickor, sa stickväninnan B och gjorde mej uppmärksam på de här griffeltavlorna. Hjäälp! Har jag nu stulit en idé?

Rågbrödsbagaren, Robin Bäckman himself. 
Jag hann få ett surbröd/rågbröd, tack och lov.

Men ack, så fort det tar slut! Så är det när nånting är gott. Det försvinner med fart.
 
Medan jag var på julbasar hade far i huset ordnat lite blåvitt hos oss:
Självständighetsmiddagen, som den nyförlovade dottern bjöd på tillsammans med sin sambo/fästman, var jättegod. Rotmos, köttbullar, pepparsås och grönsallad samt lingonparfait med pepparkakor till efterrätt. Mums! Tack för det. Så skönt att bli bjuden och få lämna all disk efter sig.

Jag hann aldrig fota läckerheterna. Vår hemfärd försökte jag fånga i flykten, men inte heller det var lätt!


Inga kommentarer: