fredag, december 15, 2017

Efter åtta

Förra veckans fredag fick jag igen en julgåva Efter åtta. Tack för den!
 

Den har symboliskt värde för förra veckans fredag tog ju undervisningen slut för min del. Och idag vet ni, idag har jag precis för en stund sedan lagt autosvar på min arbetse-post. För nu ska det nog bli jullov här så småningom. Och tro mej, jag kan hålla mej borta från den digitala verkligheten. Inga problem med det, inte. Lite pappersjobb återstår ännu i måndag. Sådant jag inte hinner med mera idag. För nu måste jag duscha och fräscha upp mej lite grann inför kvällen. Efter åtta i kväll hoppas jag att jag sitter och äter julmiddag på personaljulfesten. Få se hur länge jag stannar. Skulle helst sitta hemma och sticka, men kanske festfeelisen dyker upp? Och glöm allt det där blåa. Tror att lila får duga i år. Det är i alla fall lite diskretare än julrött. Som vanligt är jag avundsjuk på karlarna. Tänk så enkelt de har det med mörk kostym. De behöver endast byta ut färgen på slipsen!


Ser ni, det är med extra mörk choklad. Jippi, kanske husets chokladmonster då låter bli min låda? Förstås kan jag ju bjuda lite då och då, om han är snäll vill säga.

Ha nu en riktigt skön och mysig fredagskväll!

Inga kommentarer: