tisdag, december 12, 2017

Hemleverans

Idag har det snöat här hela dagen. Och alla bilar kör så sakta, så sakta förbi här ute på vägen. Jag trodde jag skulle ha varit ledig idag och bara hade suttit och stickat och virkat. Men jag fastnade framför datorn och här har jag suttit praktiskt taget hela dagen lång. Så inget handarbetande här inte och förstås ingen julstädning heller. Det positiva är förstås att jag inte har behövt ta mej någonstans alls, så Adam plåtlådan står totalt insnöad ute på gården.

Visste ni att det där med GT inte alls var så enkelt, som man skulle tro. Åh nej. 
Flickan i baren frågade om jag skulle ha den ginsorten eller den eller den. Öööh. Snabbt svarade jag med namnet på den enda sort jag kände igen och så andades jag lättad ut.
Men man skall inte ropa hej förrän man är över bäcken. Plötsligt uppstod ett nytt val: Ville jag ha citron eller lime? Öh.. Lime, tack.
Ja och sedan återstod då betalandet. Det borde ju vara lätt som en plätt inte sant? Kontant eller kort? Kort, svarade jag och förberedde mej på det där knepiga med Credit och Debit. Vill du snabb-betala? Öh... men vänta nu. Ja, du lägger bara kortet där så... PIIP och plötsligt hade jag betalat min GT.
Månne det märks att jag inte är ute alltför ofta? Och tänk, det trodde jag en gång i tiden att man skulle syssla med sen när barnen blivit stora! Då skulle man minsann gå ut och unna sig och... ja, ja, men sen är det ändå skönast att sitta hemma.

Igår fick jag dock en hemleverans, som behövs när jag ska ut igen i fredag.
Visst är det lyxigt så det förslår, inte sant? Hur många får sina flaskor hemtransporterade så här? Ja, alltså här i Finland?

Imorgon ska jag iväg till jobbet och jag hoppas verkligen att jag hinner få allting undan, som skall göras så att jag kan börja sikta in mej på jullov sedan. Men nu, nu måste jag sätta igång med middagen innan morfar i huset kommer hem som en blöt snögubbe. Han är nämligen ute i snösvängen just nu.

Inga kommentarer: