lördag, december 30, 2017

Hjärtsockor

Jodå, jag stickar faktiskt lite emellan varven. Det trodde ni inte, eller hur?
Igår kväll var jag dock än en gång iväg utan min stickning. Morfar i huset styrde Adam plåtlådans kylare söderut och vi landade hos hans storasyster med sambo. Härligt att träffas för vi har inte sett henne på några månader. Hur blir det så? Att tiden bara går och går och man aldrig liksom träffas? Avstånden mellan oss är inte så långa att det kan vara orsaken.
Det blev en trevlig fredagskväll trots regn och rusk utanför. Inne var stämningen desto varmare.

Jag har alltså lyckats få färdigt ett par låååååååååååååånga sockor. Ett par som svärdottern beställde redan i januari i år! Stackaren har fått vänta och vänta och vänta... Så vad ni än gör, beställ inget stickat med mej inte!

Modell: Hjärtsockor, modell 29 från Novita 4/2016
Garn: 7 bröder från Novita
Åtgång: 284g
Stickor: Nr 3½
 
Svärdottern valde både modell och garnfärg. Jag gillar faktiskt båda två jag med.
 
Här syns dom lite dåligt i motljuset, men kanske ni får en uppfattning om skaftens längd? Tre hjärtfigurer och två flätor och mosstickning på baksidan. Mycket att hålla reda på alltså.

Och nu, vad ska jag göra nu? Starta upp ett nytt "evighetsprojekt" eller försöka få färdigt någonting annat som blivit på hälft? Ja, se det är frågan det.

Inga kommentarer: